انجمن های گفتگوی روبوایکیو

لطفا به سیستم وارد یا ثبت‌نام کنید.

لطفا برای ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید

لطفا برای استفاده بهتر از انجمن، ثبت نام کنید!

آخرین ارسال‌ها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
سلام دوستان من میخاستم با ریموت در باز کنم و این که میحاستم دستم ک از رو ریموت بر میدارم به حالت قبل برگرده چون تو قفل باز کن میخام استفاده کنم و میخاسیتم ببینم به چیا نیاز دارم
ماژول فرسنده
ماژول گیرتده
ریموت کدلرن
ماژول رله
ایا چیز دیگه ای هم نیاز هست؟
2
منبع تغذیه و شارژر / پاسخ : این ترانس چیست
« آخرين ارسال توسط sajadm475 20 فروردین, 1399, 07:14:04  »
سلام این ترانس برای جیست؟
سه سیم ورودی و سه سیم خروجی دارد
آغشته به رنگ زرد هم هست

سلام این ترانس دوبل هست که ممکنه - و + باشه یا دو ولتاژمختلف
3
منبع تغذیه و شارژر / پاسخ : باتری
« آخرين ارسال توسط sajadm475 20 فروردین, 1399, 07:12:36  »
سلام هر باتری نیکل کادمیومی رو که سایزش بخوره رو میتونید استفاده کنید اما مدنظر داشته باشید که هرچه امپر باتری کم تر بشه زود تر باتری خالی میشه
4
بحث آزاد / بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید
« آخرين ارسال توسط magbot 20 فروردین, 1399, 06:35:05  »
بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید
 
 

تا به اینجا ما محصول فوق العاده‌ای را ساختیم تا با رفع نیاز مشتری او را شگفت زده کند و برای محصول و کسب و کار طراحی سایت خودمان، پیام به یاد ماندنی ساختیم تا کمتر فراموش شود و در به در به دنبال مشتری های اولیهگشتیم و توانستیم به سختی آن ها را پیدا کنیم. تمام اینها چرخ دنده‌های بازاریابی دهان به دهان را برای کسب و کار ما ساخته‌اند ولی زمانی که می‌خواهیم این چرخ دنده‌ها را به حرکت در آوریم صدای قریژ ویریژ آنها گوش‌مان را کر می‌کند، پس نیاز به روغن کاری دارد تا روان حرکت کند و ماشین پول سازی ما ساخته شود.
خیلی وقت‌ها از کسب‌وکارها می‌پرسیم که استراتژی بازاریابی‌تان چیست؟ صدای خودشان را صاف می‌کنند و می‌گویند (( بازاریابی دهان به دهان)) و زمانی که دلیلش را می‌پرسیم، تازه متوجه می‌شویم که صاحبان کسب‌وکار، بازاریابی دهان به دهان را معادل با بازاریابی مجانی در نظر می‌گیرند. این حرف زمانی درست است که فعالانه به دنبال بازاریابی دهان به دهان نروند و همینجوری دست روی دست بگذارند تا شاید دری به تخته‌ای بخورد و بعد از سال‌ها و یا حتی دهه‌ها که گذشت، کسب‌وکار آنها بین مردم صدا کند.
این فرآیند این قدر آهسته اتفاق می‌افتد که شاید عمر یک کسب‌و‌کار کوچک هیچ وقت به این قدر نرسد نمی‌توان افسار کسب‌و‌کار را در اختیار دیگران قرار داد و همه چیز را به احتمال و شانس و اما و اگر بسپاریم. پس باید چطور فعالانه وارد گود شویم تا مردم در مورد ما صحبت کنند و به یکدیگر پیشنهاد بدهند؟
 
۱- از مشتریان درخواست ارجاع کنیم
توی شماره فروردین ماه مجله همشهری داستان، سردبیر قسمتی از حرف‌های خودش را اینجوری به مخاطبان در میان گذاشت:
(( مجلات کاغذی روزگار سختی را می‌گذرانند، رقابت در دنیای که همه سرشان توی گوشی‌های هوشمند است سخت تر و سخت تر می شود. تنها راهی که نسخه کاغذی داستان چاپ بشود این است که شما داستان را تبلیغ کنید و هدیه‌اش بدهید.))
خیلی از کسب‌وکارها دوست ندارند که اینطور به نظر بیایند که نیازی به توصیه مشتریانشان به دیگران دارند. در اصل تصور می‌کنند درخواست توصیه شبیه این است که درخواست لطف از طرف مشتری، کرده‌اند و این موقعیت با چیزی که آنها از کسب و کارشان ساخته اند در تضاد است. ولی باید این حقیقت را بدانیم که یکی از بهترین استراتژی‌هایی برای کسب چیزی که شما برای کسب‌وکارتان می‌خواهید، فقط درخواست کردن است.
به نمونه مجله همشهری داستان نگاه کنید، چقد هنرمندانه درخواست خودش را برای توصیه به دیگران بیان کرده است. اول از همه حتما این مجله برای ما با ارزش است که الان در دست داریم و می‌خریم و بعد از آن با یک ساده دلیل ما را مجاب می‌کند که به دوستانمان توصیه کنیم و حتی پای خود را فراتر می‌گذارد و توصیه می‌کند ما لذت خواندن مجله را به آن‌ها هدیه کنیم. در اصل می‌بینید که اینطور به نظر می‌رسد که منفعت مخاطب در این است که این کار را بکنید وگرنه حیات مجله به خطر می‌افتد.
 
۲- به مشتریان کمک کنیم
ما در جامعه در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیریم که مطابق آنها نقش‌های مختلفی را می‌پذیریم، به عنوان مثال ما تنها یک سبد دوستان در ذهن خودمان نداریم که هر کسی با ما آشنا شد، او را درون آن قرار دهیم. ماکوم گلدول در کتاب Tipping point در این مورد یک عدد طلایی را بدست آورده است. او اعتقاد دارد آدم ها تنها با ۱۵۰ نفر می توانند ارتباط موثر و پایداری داشته باشند.
توی دنیای کوچک ۱۵۰ نفر همه از هم خبر دارند، مشکلات هم را می‌دانند و خیلی وقت‌ها راه حل‌های مشترک را به هم پیشنهاد می‌دهند. ولی در دنیای امروز هر کسی با بیش از ۵۰۰ نفر ارتباط دارد، که هیچ کس نمی تواند همه چیز از افراد مختلف را به یاد داشته باشد، شرایط او را بداند تا راه حلی به او بگوید. پس زمانی که ما از مشتری هایمان درخواست می کنیم که محصول ما را به دوستان شان معرفی کنند، با یک حالت گیجی رو به رو می شوند، و اصلا شاید نام را به یاد نیاورد ولی اگر ما از بین یک جامعه کوچک تر در ذهن مشتریمان در خواست نامی کنیم، حتما به شما بیش از همان گروه چند نام را لیست می کنند.
مثلا وقتی ما تور‌های طبیعتگردی و ماجراجویانه برگزار می‌کنیم، به مسافرانمان بگوییم به دوستانشان معرفی کنند، قطعا آنها خیلی سریع نمی‌توانند کسی را پیدا کنند که از تور‌های ما لذت ببرد ولی وقتی ما خودمان شناسایی کردیم و می دانیم بیشتر ورزشکارها به دنبال هیجان هستند و از مسافرمان بخواهیم به دوستان باشگاه ورزشی اش نام سه نفر را برای همسفری با ما بگویید، قطعا بیشتر از سه نفر اسم روی کاغذ خواهیم داشت.
 
 
۳- همیشه در دید مشتریان باشیم
همان مسافری که بعد از سفر هیجان زده است ساخت اپلیکیشن سنندج و بی صبرانه منتظر است که روز باشگاه برسد وبا دوستان اش در مورد تجربه اش صحبت کند، تا دو روز بعد که می خواهد به باشگاه برود درگیر مسائل مختلف می شود و زمانی که به باشگاه می رسد، ما را از ذهن خودش پاک کرده است. پس باید حواسمان باشد که همیشه خودمان را در ذهن مشتری زنده نگه داریم. می‌توانیم تجربه منحصر به فرد مشتری‌مان را به او یادآوری کنیم، یا به او ایمیل یا پیام بدهیم که یادش نرود که به فلانی و فلانی در مورد ما بگوید و همیشه در شبکه‌های اجتماعی در مورد پیشنهاد به دوستان صحبت کنیم.
 
 
۴- برای پیشنهادهای آنها مشوق بگذارید
افراد به دلایل مختلف مثل کمک کردن، ارتباط و یا متقاعد کردن با دیگران تجربه های خودشان را به اشتراک می گذارند و اگر برای آن ها انگیزه بیشتری را فراهم کنیم قطعا سرعت بیشتری به پیشنهاد ها داده ایم. لزوما این مشوق ها نباید پولی باشد، مثلا دراپ باکس به هم پیشنهاد دهنده و هم دوستانشان فضای ابری می دهد یا می توانیم ارتقا سطح کاربری در نظر بگیریم.
ولی معمول‌ترین نوع مشوق هایی که می‌توان استفاده کرد، دادن تخفیفات از محصول طراحی اپلیکیشن کاربردی

  و خدماتمان است. در مقالات آینده ساختار آن و نوع انتخاب مشوق را بیشتر باز می کنیم. تا با اینجا از مزایا بازاریابی دهان به دهان، ابزارها مورد نیاز و روش های فراگیر کردن آن صحبت کردیم ولی سوال اصلی اینجاست که چرا کسب و کارها کمتر به سراغ این نوع از بازاریابی می روند؟
جواب ساده است، این نوع بازاریابی در تعداد مشتریان کم راحت کنترل می شود ولی زمانی که کم کم بر تعداد مشتریان اضافه شود دیگر قابل کنترل نیست و اینجاست که به همان اندازه می تواند باعث رشد یک کسب و کار باشد، این نوع بازاریابی می‌تواند دردسر صاحبان کسب‌و‌کار باشد و سریع یک کسب و کار را به زمین بزند. راه حل این مورد داشتن یک برنامه ریفرال مارکتینگ است.
 
5
منبع تغذیه و شارژر / باتری
« آخرين ارسال توسط Abolfazl Akbari 19 فروردین, 1399, 02:41:07  »
سلام
من یه ریش تراش دارم باتری داخلش از نوع نیکل_کادمیوم هستش.
هرچی گشتم پیداش نکردم
آیا میتونم از باتریای نوع دیگه ولی با همون جریان و ولتاژ استفاده کنم؟
ولتاژ 2.4v
450mAh
سایز 2/3AA
6
دانلود نرم افزار / پاسخ : بسته شدن نرم افزارxtw100
« آخرين ارسال توسط helen00 19 فروردین, 1399, 01:30:08  »
بدون عکس نمیشه نظری داد!
7
هوش مصنوعی / پاسخ : هوش مصنوعی
« آخرين ارسال توسط helen00 19 فروردین, 1399, 01:29:35  »
کاربردها
همین الان هم از هوش مصنوعی در بسیاری جاها استفاده می‌شود، ولی به هیچ وجه همه‌ی این کاربردها در نگاه اول آشکار نیستند. بنابراین انتخاب کردن موقعیت‌هایی که از امکانات این تکنولوژی در آن‌ها بهره برده می‌شود، لزوما به تشکیل فهرستی کامل نمی‌انجامد.

مکانیزم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص، شناسایی و دسته‌بندی اشیا و افراد در عکس‌ها ویدیوها بسیار کارآمد هستند. برای رسیدن به این هدف، از مکانیزم ساده ولی سنگین تشخیص الگو استفاده می‌شود. اگر اطلاعات تصویر رمزگذاری نشده باشد و ماشین بتواند آن‌ها را بخواند، عکس‌ها و ویدیوها را به سادگی می‌توان با این روش در دسته‌های مختلفی قرار داد که امکان جست‌وجو و یافتن آن‌ها وجود دارد. چنین تشخیص‌هایی را همچنین می‌توان برای اطلاعات صوتی هم به کار برد.

استفاده از چت‌بات‌ها در بخش خدمات مشتریان روز به روز بیشتر می‌شود. این دستیارهای مبتنی بر متن، کار خود را با استفاده از تشخیص کلمات کلیدی در درخواست مشتری و نشان دادن واکنش متناسب با آن انجام می‌دهند. با توجه به کاربردهای مختلف، این نوع دستیارها می‌توانند ساده‌تر یا پیچیده‌تر باشند.

تجزیه و تحلیل نظرات علاوه بر پیش‌بینی نتایج انتخابات در عالم سیاست، در بازاریابی و بسیاری حوزه‌های دیگر هم استفاده می‌شود. «استخراج نظرات» (Opinion Mining) که همچنین با نام «تجزیه و تحلیل احساسات» (Sentiment Analysis) هم از آن یاد می‌شود، برای جست‌وجو کردن اینترنت در مورد عقاید و عبارات احساسی به کار می‌رود. با این روش‌ها می‌توان نظرسنجی‌هایی را به صورت ناشناس برگزار کرد.

الگوریتم‌های جست‌وجو مانند الگوریتم‌هایی که گوگل استفاده می‌کند، طبیعتا به شدت محرمانه هستند. روش‌های محاسبه، رتبه‌بندی و نمایش نتایج جست‌وجو تا حد زیادی بر پایه‌ی مکانیزم‌هایی کار می‌کنند که از یادگیری ماشینی در آن‌ها استفاده می‌شود.

پردازش کلمات یا بررسی کردن یک متن از نظر دستور زبان و اشتباهات املایی، یکی از کاربردهای کلاسیک هوش مصنوعی نمادین است که برای مدت زمان زیادی از آن استفاده می‌شده. در این روش زبان به عنوان شبکه‌ی پیچیده‌ای از قوانین و دستورالعمل‌ها تعریف می‌شود که قطعات متن را در یک جمله تجزیه و تحلیل می‌کند و در برخی شرایط می‌تواند اشتباهات را تشخیص دهد و تصحیح کند. از همین قابلیت‌ها همچنین در تبدیل نوشتار به گفتار در دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا و گوگل اسیستنت هم استفاده می‌شود.
8
بحث آزاد / مشکل در مدار فلاشر 220 ولت
« آخرين ارسال توسط helen00 19 فروردین, 1399, 01:28:37  »

سلام مداری که میبینید واسه یه چراغ ال ای دی که با برق 220 کار میکنه و چشمک میزنه الان مشکل اینجاست که فلاش چراغ کار نمیکنه وقتی به برق وصل میکنم فقط روشن میمونه چشمک نمیزنه ؟
کسی از اینا تعمیر کرده ؟ ای سی مدار که 555 هست رو هم عوض کردم ولی درست نشد
9
سلام
برای نصب کتابخونه ی جدید از مسیر زیر پیش برید :

Tools > Manage Libraries

برای اطلاع از اینکه چه کتابخونه ای مد نظرتونه هم از سایت اصلی آردوینو کمک بگیرید. www.arduino.cc
10
ماژول ها و شیلدها / پاسخ : ماژول هوشمند لامپ
« آخرين ارسال توسط Abolfazl Akbari 19 فروردین, 1399, 10:27:33  »
فقط میخوام با کنترل باشه نمیخام خیلی هزینه کنم.
صفحه: [1] 2 3 ... 10