شاخه الکترونیک > تجهیزات اندازه گیری و آزمایشگاهی

کارت اوسیلوسکپ hantek برای عیب یابی خودرو

(1/2) > >>

mohammadbehmadi:
با سلام.من در زمینه برق خودرو فعالیت دارم و ازالکترونیک زیاد سررشته ندارم.فقط یه اوسیلوسکوب میخوام که بتونم شکل موجهای خروجی سنسورهای خودرو رو ببینم و از سالم بودن سنسور مطمین بشم.میخواستم شما بزرگواران کمکم کنید ببینم این کارت میتونه کمکم کنه یا خیر؟چون ولتاژ کاری من گاها به 14هم میرسد میخواستم بدونم این دستگاه بدردم میخوره یا نه؟آیا میشه از لاجیک استفاده کنم یا خیر؟ممنون میشم راهنماییم کنید.باتشکر

محمد پورخلیلی:
سلام اسیلوسکوپ به کارت نمیاد، لاجیک بخر، برای استفاده از لاجیک هم فکر نکنم بتونی داده های ECU رو تجزیه تحلیل کنی چون ممکنه هر ماشین از یه پروتکل خاص برای ارتباط استفاده کنه اما حداقلش میتونی بفهمی که این سیم سیگنال داره یا نه.

مسئول فنی:

--- نقل‌قول ---فقط یه اوسیلوسکوب میخوام که بتونم شکل موجهای خروجی سنسورهای خودرو رو ببینم و از سالم بودن سنسور مطمین بشم
--- End quote ---

شما با استفاده از کارت اسیلوسکوپ یاد شده می توانید خروجی سنسورها را مشاهده کنید. این کارت می تواند ولتاژ های بالاتری نیز دریافت کنید. بهتر است پراب را در حال X10 قرار دهید. یک سر پراب (سر زمین) را به بدنه ماشین اتصال دهید و سر پراب را به خروجی سنسور استصال دهید.

نتایجی که روی صفحه مشاهده می کنید برای شما قابل تفسیر نخواهد بود و بسته به سنسور ممکن است نتوان از سالم بودن سنسور نیز مطمئن شد.

کار اصولی در مورد خودروها استفاده از دستگاه دیاگ است که به ECU ماشین متصل شده و خروجی تمام سنسورها را به صورت تفسیر شده (مثلا دمای آب، ولتاژ برق و....) در اختیار شما قرار می دهد.

mohammadbehmadi:
باتشکر فراوان از شما بزرگواران.فرمایشات شما کاملا صحیح است .من از دیاگ هم استفاده میکنم اما مشکل اینجاس گاهی اوقات میشه که مسیر سیم کشی مشکل داره و دستگاه اطلاعاتی از سنسور نمیگیره ولی عملا سنسور سالمه.همونطور که بزرگواران میدونن سنسورهای خودرو یا بر اساس ولتاژ برگشتی از سنسور کار میکنن(مثل دمای آب یا نشانگر سوخت که یه 5ولت از ایسیو میگیرن و بعد از عبور از مقاومت سنسوری مثل دمای آب که با توجه به ntcیاptcبودن سنسور مقاوتش با تغییرات دما فرق میکنه"این ولتاژ برگشتی توسط ای سی یو تفسیر میشه اما دسته دوم که بیشتر مد نظر منه سنسورهایی هستن که خودشون ولتاژ تولید میکنن مثل دور موتور یاabsچرخ ها به این صورت که یه مثبت منفی 12دارن و یه سیگنال که با چرخش چرخه دندانه دار سیگنال های ولتاژی به ایسیو ارسال میکنن.من فقط میخوام بدونم اون سیم سیگنال داره یا خیر؟برای مقایسه بهتر هم میخوام از خودروهای سالمه هم خانواده خودش نمونه بگیرمو مقاسیه کنم.حالا به نظر شما اساتیدبزرگوار در این زمینه لاجیک بهتره یا اوسیلوسکب؟آیا کار با لاجیک سخته ؟یا بهتره همون اسیلوسکب رو بگیرم.؟(بخاطر جسارتم در مورد توضیحات بالا غذر خواهی میکنم.اگه مطالبم ناقص یا اشتباه بود ببخشید.باتشکر

مسئول فنی:
کارت اسیلوسکوپ برای کاری که ذکر کردید مناسب تر است. در صورتی که دستگاه دیاگ دارید، می توانید از لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی که همراه با آن استفاه می کنید برای کارت اسیلوسکوپ نیز استفاده کنید.

کنترل

[0] صندوق پستی

[#] صفحه بعدی

Go to full version